Wymiana silnika

Wszystko co dotyczy Silnika.

Wymiana silnika

Postprzez tancul 25 sie 2011, 14:47

Witam, Panowie mam problem którego nikomu nie życzę.....
sprzelił pasek rozrządu.... i w głowicy wszystko sie poprzewracało....
teraz mam w zasadzie opcje do wyboru(Hc RD '97 2.0 G4Gf):
po pierwsze: kupić nowy używany silnik:)cena silnika z papierami z wynikami z hamowni i z polroczna gwarancja 2200 + montaż(700)
po drugie: kupić silnik noname za 1300 ( w zasadzie odpada na starcie)
po trzecie remont. I tu w zasadzie kilka pytan:
1. Koszt glowicy 500-600
2uszczelnia 150
3rozrząd 200
pompa wody 150?
robocizna około 600-800zł
czy coś pominąłem??
kurcze kusi mnie ten silnik z certyfikatem z hamowni i gwarancja polroczna,
Pytanie do was... co byście wybrali??
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997)
tancul
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2010, 15:53

Wymiana silnika

Postprzez MikeOne 25 sie 2011, 14:53

Moim zdaniem, opcja nr 1.
Nie wiem, skąd wziąłeś silnik 'noname' czyli opcję nr 2, ale dla mnie to coś jest nie halo.

Ewentualnie, pomyśl jeszcze (podlicz) opcję nr 3, czyli remont silnika.
Będziesz miał przynajmniej wtedy pewnosć, że wszystko jest ok.
Nie wiadomo, co się działo z tym silnikiem z opcji 1 wcześniej - być może także za chwilę będzie wymagał remontu.
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Wymiana silnika

Postprzez tancul 25 sie 2011, 17:31

Na chwile obecna zdecydowałem sie rozebrać głowice i zajrzeć jak wygląda silnik od dołu, w sobote juz bede wiedział wszystko.
Silnik no name czyli opcja z gwarancja rozruchowa bez żadnych papierów.
aż sie boje tam zajrzeć co tam sie stało;d
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997)
tancul
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2010, 15:53

Wymiana silnika

Postprzez johnnyb 25 sie 2011, 20:22

Pogadaj z Filesterem, on może ma jeszcze jakiś silnik,
Samochód: nie posiadam/inny (2006)
Podpis: ..::Born to rise Hell::..
johnnyb (Moderator)
 
 
Posty: 1293
Otrzymał podziękowań: 57 razy
Dołączył(a): 15 kwi 2010, 08:34
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Wymiana silnika

Postprzez Damieen 26 sie 2011, 21:41

ja mam silniczek od rd2 przebieg 67tysiecy tylko!!!
Samochód: Genesis Coupe 2.0T (2013) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=5387 viewtopic.php?f=25&t=10831&p=145428#p145428
Podpis: Obrazek
Damieen (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 25 lis 2009, 13:51
Lokalizacja: Kielce Dobre Miejsce

Wymiana silnika

Postprzez Szachi87 27 sie 2011, 14:17

ja bym brał opcje nr.2 z zaufanego źródła, jak np kolega wyżej, sprawdził kompresje i śmigał, ew miał na boku kase na mały remoncik (1500zł)
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5249
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Wymiana silnika

Postprzez przemas 28 sie 2011, 09:08

Ja nigdy bym nie robił remontu silnika po zerwaniu paska. Zawsze pozostaną jakieś mikropęknięcia i to nie wiadomo czego. Różnie może być na trasie.Może chodzić do końca dobrze a może strzelić coś za miesiąc.
Samochód: HC GK F/L2 2.7 24V v6 (2007)
przemas
 
 
Posty: 409
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 15 sie 2010, 12:05
Lokalizacja: Wieluń

Wymiana silnika

Postprzez lorence 28 sie 2011, 10:23

wszystko zależy od uszkodzeń, opcja nr 3 jest o tyle dobra że jak zrobią Ci to porządnie to będziesz miał silnik w naprawde idealnym stanie. Jak kupisz używany z sprawdzonego źródła to i tak rozrząd do robienia i inne rzeczy za jakiś czas.

Ja jakbym miał problemy z silnikiem to bym go wyremontował, jak masz kase to możesz przy okazji rozbierania przeszlifować głowice i ogólnie poprawić fabrykę :wink: , silnik napewno o ile nic nie pękło, będzie w dużo lepszym stanie niż używany kupiony z sprawdzonego źródła, pozatym na tego typu operacje dostajesz gwarancje.
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Wymiana silnika

Postprzez tancul 29 sie 2011, 15:52

o dziwo mechanik dziś zadzwonil i powiedzial ze prawdopodobnie jest wszystko ok z silnikiem po zerwaniu paska <lol> jutro jade zawiesc nowy rozrzad do montazu i zobaczymy wtedy co sie stanie dalej;] ale dzieki za info.
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997)
tancul
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2010, 15:53

Wymiana silnika

Postprzez tancul 1 wrz 2011, 17:10

Decyzja podjęta, wymiana silnika.
teraz mam kolejne pytanko;] w rd1 2.0 kod silnika to g4gf prawda?? natomiast na necie znalazlem dwie wersje tego silnika g4gf i g4gf z vvt (zmienna faza rozrządu??) pytanie brzmi czy to te same silniki czy inne?
bo te z vvt byly robione wg katalogu od 2003-2006, a kod maja ten sam co te 1997-2003??
Orientuje sie ktoś czy podejdzie taki silnik do rd1??
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997)
tancul
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2010, 15:53

Wymiana silnika

Postprzez Szachi87 1 wrz 2011, 17:32

no to chyba jednak z ślinikiem nie jest w porządku :P Ty potrzebujesz G4GF i już, to jest oznaczenie silników 2.0 z lat 1996-2002 (z tym że 2000-2002 pojawił się dodatkowo przepływomierz i są różnice w kompie i wiązce - biorąc goły silnik do auta które miało 2.0 nie ma znaczenia)

w 2002-2009 masz silniki 2.0 o oznaczeniu G4GC, taki silnik też mógłbyś wrzucić ale potrzebujesz dodatkowo: kompa, wiązkę, przepływomierz i drugą sondę lambda (albo ją umieścić w wydechu albo oszukać), sam kolektor wydechowy też jest inny więc i dolotowy pewnie też, z osprzętem też mogą wyjść jakieś nieprawidłowości ale sam silnik na łapy powinien pasować bo widziałem GK z silnikiem od RD ;) - generalnie gra nie warta świeczki, lepiej wsadzić plug&play G4GF i sie nie stresować
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5249
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Wymiana silnika

Postprzez tancul 1 wrz 2011, 17:38

tzn z silnikiem było wsystko ok;] ale jak zdjąłem głowice i zobazyłem ze tłoki maja luzu tyle że można nimi swobodnie ruszać doszedłem do wniosku, że nie ma sensu sie w to bawić, biore silnik za 2300 z certyfikatem z hamowni po testach na kompresje, i 4 miesieczna gwarancja;]
skoro mowisz ze g4gf ma jeden ten sam blok silnika to biore w ciemno;] swoja droga gdzie te silniki maja wybita date i symbol?? bo szukalem i nie znalazlem;]
dzieki za odpowiedz
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997)
tancul
 
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2010, 15:53

Wymiana silnika

Postprzez FizjoterapeutaJacek 3 wrz 2011, 22:53

Witam, jakiś czas temu kupiłem hyundaia Gk z 2002 roku z silnikiem 1,6(odradzany przez wszystkich, ale samochod mial sluzyc tylko do przemieszczania sie z punktu a do punktu b) bylem zadowolony do czasu wyjazdu na wczasy, chcac zobaczyc ile mozna wyciagnac nim na kawalku autostrady rozpedzilem sie i przy 180 km/h wskazowka termostatu zaczela rosnac w gore, zamiast wlaczyc nawiewy wylaczylem samochod(wiem, wiem moj blad)
Samochod zaprowadzilem do mechanika okazalo sie, ze uszczelka pod glowica jest peknieta a co gorsze sama glowica tez( w takim miejscu, ze spawac sie jej nie da).
Moje pytania brzmia: co mam dalej robic? nigdzie nie moge znalezc glowicy do 1,6
na allegro jest pare silnikow 1,6 ale czy silnik z 2005 roku bedzie pasowac do mojego auta z 2002?
czy da sie wstawic silnik 2,0 bez wymiany komputera, skrzyni biegow itp?
czy ma ktos moze jakies namiary na kogos kto chce sie pozbyc silnika 1,6 lub glowicy do tegoz modelu?
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi :)

nie ma sensu zakładać nowego tematu - podpiąłem Twój wątek pod już istniejący/MikeOne
Samochód: HC GK 1.6 16V (2002)
FizjoterapeutaJacek
 
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 cze 2011, 19:15
Lokalizacja: Białystok

Wymiana silnika

Postprzez lorence 4 wrz 2011, 21:15

z tego co pamiętam na forum już gdzieś była relacja SWAP z 1.6 na 2.0. Poszukaj :wink:
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Wymiana silnika

Postprzez mateuszmotor 3 sie 2018, 23:58

Czy do rd 2.7 automat .da radę wmontować silnik i skrzynie od rd 2.0 ?. Co może nie pasować.? Mam całe gk z padnietym silnikiem i rd na chodzie.
Samochód: HC RD 2.0 16V (1996)
mateuszmotor
 
 
Posty: 186
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 9 lis 2011, 20:32
Lokalizacja: Malopolska Myślenice


Powrót do Silnik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości